• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88324
+
-

طالقانی: نه بحث اخراج ویلموتس شد  نه جانشینی برانکو



محمد زارعی | یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید خروجی نشست اخیر این هیأت‌، اخراج مارک ویلموتس از تیم ملی نبوده است.کاظم طالقانی در گفت‌وگو با همشهری توضیح می‌دهد که در این نشست که دو‌شنبه‌شب گذشته برگزار شد، رئیس فدراسیون به همه اطمینان داده است که تیم ملی بدون مشکل به مرحله دوم انتخابی جام جهانی صعود خواهد کرد:« آقای تاج در این جلسه بسیار تأکید داشت مطمئنا از گروه صعود می‌کنیم و شرایطی فراهم خواهد شد که توسط کمیته فنی آقای ویلموتس پاسخگوی مسائل پیرامونی تیم به‌خصوص در مباحث فنی باشد. دیگر اینطور نخواهد بود که کارهای تیم ملی رها شود. تدابیر لازم در این ارتباط توسط رئیس فدراسیون فوتبال اتخاذ خواهد شد. ویلموتس باید پاسخگو باشد.» از سخنان طالقانی چنین به‌نظر می‌رسد که خود او یکی از منتقدان ویلموتس است:« باید بررسی دقیق انجام شود که ما چطور از صعود بدون دغدغه به جام جهانی، حالا به جایی رسیده‌ایم که در همین مرحله اول مقدماتی 2 شکست می‌خوریم. موضوع مهمی که در جلسه هیأت رئیسه بررسی شد بحث تعصب داشتن آقای ویلموتس به تیم ملی بود. کی‌روش اگر هیچ نداشت -که به‌نظرم داشت- تعصبش به تیم ملی مثال‌زدنی بود. ما ایرانی هستیم و تعصب داشتن روی تیم ملی برایمان خیلی مهم است.» 
این عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال شایعه اسم بردن از برانکو به‌عنوان جانشین احتمالی ویلموتس را رد می‌کند:« من حاضرم قسم بخورم که در جلسه هیأت‌رئیسه کسی در حضور من اسمی از برانکو نیاورد. برانکو قبلا مربی تیم ملی بوده، نتیجه‌اش هم مشخص است. ضمن اینکه مباحثی درخصوص عدم‌حضورش در کشور بعد از جام جهانی و بعد از عدم‌پرداخت مالیاتش مطرح شد که جای تامل دارد چنین آدمی را دوباره برای تیم ملی بیاوریم.» 
طالقانی در پاسخ به این سؤال که خروجی این نشست دقیقا چه بوده، گفت:«خروجی جلسه و مصوبات آن را طی روزهای آینده خواهید دید. مطمئن باشید تصمیمی می‌گیریم که جمهوری اسلامی ایران ضرر نکند. تیم ملی باید تقویت شود. باید شرایط را به نفع خودمان بهتر کنیم و این فرصت تا بازی بعدی تیم ملی وجود داردکه در نهایت امیدوارم نتیجه بگیریم. البته بحث برکناری ویلموتس را در جلسه هیأت رئیسه نشنیدم. یعنی نتیجه این نشد که برکناری انجام شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید